Vitajte na stránkach lekárskej dietologickej a celostnej poradne!

Každý z vás sem zavíta z iných dôvodov. Jeden chce zdravo a dlho žiť, iný potrebuje schudnúť, ďalší sa trápi s nízkohistamínovou diétou.

Všetci od nás odídu s odporúčaniami, ktoré sú individuálne, iba pre vaše ochorenia a vaše trápenie. V pozadí môjho uvažovania je ale vždy akési základné pozadie a tým je koncept protizápalovej stravy. Koncept chuťovo príjemný a zdravotne univerzálne priaznivý.

Čo to je, tá protizápalová strava?

Pod zápalom si väčšina z vás zrejme predstaví boľavé červené hrdlo pri viróze, ale nielen to je zápal.

Zápal je omnoho dôležitejší a všestrannejší nepriateľ. Je podkladom takých chorôb, aké by vás v tejto súvislosti ani nenapadli:

protizapalova strava

 

Áno, je to tak: zápal je podstatou väčšiny najčastejších ochorení. Preto aj strava zameraná proti zápalu rieši vždy viacero problémov naraz. To je ale poriadna výhoda, nie?

A nielen to! Zápal podporuje starnutie a preto sa protizápalová strava považuje aj za tzv. antiaging stravu.

Aké sú zásady zloženia protizápalovej stravy?

Je známe a vedecky dokázané, že niektoré potraviny zápal v tele podporujú (tzv. prozápalové) a iné naopak liečia (tzv. protizápalové).

K prozápalovým potravinám patria napríklad: mäsové výrobky a iné zdroje "zlych" tukov a nitrátov, červené mäso, tučné mliečne výrobky, pekárenské výrobky z bielej múky a stužených tukov, cukor a pod.

K protizápalovým potravinám patria: zelenina, ovocie, mastné morské ryby, celozrnné obilniny, orechy, olejnaté semená, zelený čaj a iné potraviny.

Niektoré potraviny majú zvlášť výrazný protizápalový účinok. Sem patrí napríklad drobné bobuľovité ovocie, avokádo, brokolica, zázvor, kurkuma, losos, mandle, zelené vňate alebo ľanové semeno.

Na konzultácii u nás vám vysvetlíme ako si stravu jednoducho zostavíte z protizápalových potravín a nebude trpieť ani vaše telo ani duša :-).

Emailová reakcia jednej z našich pacientiek (uverejňujeme s jej dovolením):

Dobrý deň,

asi rok dozadu, som mala s Vami stretnutie po ktorom ste mi zostavili jedálny lístok.

Píšem Vám preto, že by som sa Vám chcela poďakovať.

Keď som sa s Vami stretla, bola som v štádiu permanentnej choroby, oslabenej imunity, opakujúcich sa zápalov močových ciest, plus po každom ukončenom skúškovom som zaľahla aspoň na týždeň dva do
postele a brala antibiotiká.

Začala som s protizápalovou stravou, podľa vašich odporúčaní. Veľmi mi pomohla knižka Bioabecedář Hanky Zemanové, alebo knižky Navarme si zdravie. V zime, zhruba po pol roku fungovania na protizápalovej strave sa mi podarilo dostať moju imunitu do natoľko dobrého štádia, že som neochorela, nemusela brať antibiotiká ani vynechávať prácu ani školu. Najhoršia choroba, ktorá ma pochytila bola mierna nádcha. Začala som popri strave brať hlivu a po trojmesačnej kúre hlivy spolu s protizápalovou stravou som sa dostala do štádia, v ktorom som dnes, kedy sa nemusím báť o svoje zdravie.

Spoznala som zeleninu, ovocie, bylinky, obilniny a potraviny o ktorých som nikdy nepočula, prípadne by som nikdy neuvažovala o ich konzumovaní a momentálne pracujem na postupnom preklopení celej rodiny na protizápalovú stravu.

Ďakujem Vám za pomoc so začatím protizápalovej stravy a dúfam, že takto pomôžete ešte veľa ľudom.

Prajem pekný deň.
S pozdravom
Ing. Martina Kabátová

Neváhajte nás kontaktovat

+421 950 483 111